Question / Help GAMES ARE CRASHING WITH OBS STUDIO

znnfps

New Member
Hey guys, i need some help. I'm using 2 computers, pc I to gaming and pc II just to stream. So, the gaming pc just send a preview to the other PC that runs the stream to twitch.
My problem: when i play (csgo, valorant, league of legends, pubg) without OBS open, games dont crash, no problem at all. But, while open obs studio, games are crashing.
I do not have on my computer d3dgear or any of these programs. I have removed xbox bar and other things like these. OBS is running in admin mode.
 

znnfps

New Member
E aí pessoal, preciso da ajuda de vocês. Eu uso 02 computadores para stream, um para jogo e outro para passar o sinal. O PC que jogo apenas passa o preview pro outro computador, e esta parte está ok. O problema reside no fato de que os jogos, quando estou com o OBS aberto, estão crashando, fato que não ocorre quando o OBS está fechado.
Eu não tenho D3DGear instalado, removi o xbox bar e outros programas que poderiam causar conflito de captura de jogo. Único programa q uso ingame é o discord para comunicação. O OBS é executado em modo administrador, o jogo tb.
 
Top