Question / Help Quick freezes while streaming games, like 0.5 sec

Polski (przetłumaczony przez Google Translator)
W pliku dziennika zauważyłem, że używasz karty interfejsu sieciowego Killer, jeśli używasz oprogramowania dołączonego do tych sterowników, powinieneś pobrać pakiet sterowników z:
http://www.killernetworking.com/driver-downloads/category/other-downloads, całkowicie odinstaluj wszystkie elementy Killer NiC i zainstaluj pakiet Driver only. Takie postępowanie powinno rozwiązać problem, jaki masz, a także zapobiec innym problemom związanym z przesyłaniem strumieniowym, które dotyczą oprogramowania Killer NiC.

Należy również uruchomić narzędzie TwitchTest, aby znaleźć najbardziej optymalny serwer przetwarzania strumieniowego, który jest najbliżej Twojej lokalizacji, możesz znaleźć narzędzie z poniższego linku:
https://r1ch.net/projects/twitchtest
Najlepiej jest wykonać test o średniej długości, ponieważ zapewnia on więcej czasu na określenie stabilnej realistycznej przepustowości dla przesyłania strumieniowego.
Po zakończeniu wybierz serwer, który jako pierwszy ma najwyższą jakość i jako drugi priorytet, najniższy czas RTT (Round Trip Time). Dla dobrej przepustowości strumienia, jakość powinna wynosić 80+.
Narzędzie TwitchTest zapewnia również szacowany potencjał (Twitch pozwala tylko na przepływność do 6000 kb / s), którą możesz przesyłać strumieniowo do każdego serwera, co może, ale nie musi pomóc w odniesieniu do szybkości wysyłania.

W końcu,
W pliku dziennika zauważyłem, że masz włączoną funkcję Windows GameDVR. Może to być przyczyną problemu z wydajnością, ponieważ nawet jeśli go nie używasz, po włączeniu go w ustawieniach systemu Windows zawsze będzie przechodzić do procesu gry i zatwierdzać zasoby (podobnie jak w OBS, gdy OBS jest otwarty, ale bardziej agresywnie ponieważ również buforuje do zapisu powtórki)
https://www.howtogeek.com/273180/how-to-disable-windows-10s-game-dvr-and-game-bar/

Czy możesz przesłać kolejny plik dziennika z kilkuminutową próbą przesyłania strumieniowego po wprowadzeniu powyższych zmian. W razie potrzeby pomoże to w dalszym rozwiązywaniu problemów.

Mam nadzieję, że to pomoże!

English:
In your logfile I noticed you are using a Killer Network Interface Card, if you are using the software that is bundled with those drivers, you should download the driver pack from:
http://www.killernetworking.com/driver-downloads/category/other-downloads, completely uninstall all Killer NiC items and install their Driver only package. Doing so should resolve the issue you have as well as prevent other poor streaming related issues that involve the Killer NiC software.

Also, you should run TwitchTest utility to find the most optimal streaming ingest server that is closest to your location, you can find the utility from the below link:
https://r1ch.net/projects/twitchtest
It is best to do a medium length test duration as it provides more time to determine a stable realistic bandwidth for streaming.
Once it has completed choose the server that as first priority, has the highest Quality and as second priority, the lowest RTT (Round Trip Time) For good stream throughput, quality should be 80+.
TwitchTest utility will also provide the estimated potential (Twitch only allows up to 6,000 kb/s) bitrate you can stream to for each particular server as well, which may or may not assist you in regards to your upload speed.

Lastly,
In your logfile I noticed you have Windows GameDVR enabled. This may be a cause of the performance issue as even when you are not using it, just having it enabled in Windows settings it will always hook into the game process and commit resources (Similar to what OBS does when OBS is open, though more aggressively as it also buffers for replay recording)
https://www.howtogeek.com/273180/how-to-disable-windows-10s-game-dvr-and-game-bar/

Can you please upload another logfile with a few minute's worth of streaming attempt after you have made the above changes. It will help to further troubleshoot if necessary.

I hope this helps!
 

shibzera

New Member
Polski (przetłumaczony przez Google Translator)
W pliku dziennika zauważyłem, że używasz karty interfejsu sieciowego Killer, jeśli używasz oprogramowania dołączonego do tych sterowników, powinieneś pobrać pakiet sterowników z:
http://www.killernetworking.com/driver-downloads/category/other-downloads, całkowicie odinstaluj wszystkie elementy Killer NiC i zainstaluj pakiet Driver only. Takie postępowanie powinno rozwiązać problem, jaki masz, a także zapobiec innym problemom związanym z przesyłaniem strumieniowym, które dotyczą oprogramowania Killer NiC.

Należy również uruchomić narzędzie TwitchTest, aby znaleźć najbardziej optymalny serwer przetwarzania strumieniowego, który jest najbliżej Twojej lokalizacji, możesz znaleźć narzędzie z poniższego linku:
https://r1ch.net/projects/twitchtest
Najlepiej jest wykonać test o średniej długości, ponieważ zapewnia on więcej czasu na określenie stabilnej realistycznej przepustowości dla przesyłania strumieniowego.
Po zakończeniu wybierz serwer, który jako pierwszy ma najwyższą jakość i jako drugi priorytet, najniższy czas RTT (Round Trip Time). Dla dobrej przepustowości strumienia, jakość powinna wynosić 80+.
Narzędzie TwitchTest zapewnia również szacowany potencjał (Twitch pozwala tylko na przepływność do 6000 kb / s), którą możesz przesyłać strumieniowo do każdego serwera, co może, ale nie musi pomóc w odniesieniu do szybkości wysyłania.

W końcu,
W pliku dziennika zauważyłem, że masz włączoną funkcję Windows GameDVR. Może to być przyczyną problemu z wydajnością, ponieważ nawet jeśli go nie używasz, po włączeniu go w ustawieniach systemu Windows zawsze będzie przechodzić do procesu gry i zatwierdzać zasoby (podobnie jak w OBS, gdy OBS jest otwarty, ale bardziej agresywnie ponieważ również buforuje do zapisu powtórki)
https://www.howtogeek.com/273180/how-to-disable-windows-10s-game-dvr-and-game-bar/

Czy możesz przesłać kolejny plik dziennika z kilkuminutową próbą przesyłania strumieniowego po wprowadzeniu powyższych zmian. W razie potrzeby pomoże to w dalszym rozwiązywaniu problemów.

Mam nadzieję, że to pomoże!

English:
In your logfile I noticed you are using a Killer Network Interface Card, if you are using the software that is bundled with those drivers, you should download the driver pack from:
http://www.killernetworking.com/driver-downloads/category/other-downloads, completely uninstall all Killer NiC items and install their Driver only package. Doing so should resolve the issue you have as well as prevent other poor streaming related issues that involve the Killer NiC software.

Also, you should run TwitchTest utility to find the most optimal streaming ingest server that is closest to your location, you can find the utility from the below link:
https://r1ch.net/projects/twitchtest
It is best to do a medium length test duration as it provides more time to determine a stable realistic bandwidth for streaming.
Once it has completed choose the server that as first priority, has the highest Quality and as second priority, the lowest RTT (Round Trip Time) For good stream throughput, quality should be 80+.
TwitchTest utility will also provide the estimated potential (Twitch only allows up to 6,000 kb/s) bitrate you can stream to for each particular server as well, which may or may not assist you in regards to your upload speed.

Lastly,
In your logfile I noticed you have Windows GameDVR enabled. This may be a cause of the performance issue as even when you are not using it, just having it enabled in Windows settings it will always hook into the game process and commit resources (Similar to what OBS does when OBS is open, though more aggressively as it also buffers for replay recording)
https://www.howtogeek.com/273180/how-to-disable-windows-10s-game-dvr-and-game-bar/

Can you please upload another logfile with a few minute's worth of streaming attempt after you have made the above changes. It will help to further troubleshoot if necessary.

I hope this helps!


Hi,

I did everythink that you recommend me, and seems better but had a few freezes in 1 game,

Here logs:
https://justpaste.it/1ixdf
 
Polski (przetłumaczony przez Google Translator)
Przepraszam za wolniejszą odpowiedź, jestem z Australii, więc inna strefa czasowa (Jest tu po 7 rano tutaj, w Wielki Piątek)

Zgaduję, że gra jest PUBG? Obecnie tak naprawdę nie jest optymalizowana
Z Twojego logu:
13: 55: 21.099: Wyjście "simple_stream": Liczba opóźnionych ramek z powodu renderowania opóźnień / straganów: 4 (0.0%)
13: 55: 21.099: Wyjście "simple_stream": liczba upuszczonych klatek z powodu niewystarczającej przepustowości łącza / połączenia: 223 (0.3%)

Nadal występują problemy z opóźnieniem pasma.
W przypadku przesyłania strumieniowego, nie chcesz, aby w ogóle brakowało klatek dla powyższej linii "niewystarczającej przepustowości łącza / połączenia" w pliku dziennika.
Trzeba tylko nieco obniżyć przepływność i powinno to rozwiązać problem związany z upuszczonymi klatkami.

Spróbuj obniżyć do 5500 bitrate i wykonaj od kilku do kilkudziesięciu minut strumienia testowego (rób to, co zwykle robisz w grze), a następnie zatrzymaj strumień testowy i sprawdź bieżący plik dziennika dla powyższej linii pod koniec pliku logu.
- Jeśli pojawi się ponownie w pliku logu, zmniejsz wartość bitrate o 500 i ponownie wykonaj test strumienia, sprawdź plik dziennika ponownie dla linii, przepłucz i powtórz za każdym razem, gdy się pojawi.
- Gdy nie pojawi się w pliku dziennika, ponownie przeprowadź test, tym razem dwukrotnie dłuższy czas trwania, a następnie sprawdź ponownie plik dziennika, aby się upewnić, że się nie pojawi.
- Jeśli pojawi się ponownie w pliku dziennika, po prostu zmniejsz ponownie szybkość transmisji, tym razem o 250 i ponownie wykonaj strumień testowy, sprawdzając plik dziennika ponownie dla linii.
- Jeśli nie pojawi się ponownie, powinieneś czuć się dobrze, chociaż powinieneś powtórzyć test z tą samą szybkością transmisji, aby dwukrotnie sprawdzić (jeśli pojawi się ponownie, po prostu obniżyć o 250 i powinno być dobrze po tym, sprawdź ponownie wykonując kolejny strumień testowy, aby być pewnym)

Czy możesz przesłać zrzut ekranu wyników TwitchTest, a także zaktualizowany plik dziennika po wykonaniu testów na przepływność, aby w razie potrzeby rozwiązać problem.

English:
Sorry for slower reply, I'm from Australia so different timezone (It's just after 7am here at present, Good Friday)

I am guessing the game is PUBG? It is really unoptimized at present so
From your logfile:
13:55:21.099: Output 'simple_stream': Number of lagged frames due to rendering lag/stalls: 4 (0.0%)
13:55:21.099: Output 'simple_stream': Number of dropped frames due to insufficient bandwidth/connection stalls: 223 (0.3%)

You are still having some issues with your bandwidth lag.
For streaming, you want no dropped frames at all showing for the above 'insufficient bandwidth/connection stalls' line in your logfile.
You just need to lower your bitrate a little and it should hopefully resolve the bandwidth related dropped frames.

Try lowering to 5500 bitrate and do a few to several minute long test stream (Doing what you normally do in-game) then stop the test stream and check your current logfile for the above line towards the end of the logfile.
- If it appears in your logfile again, then lower your bitrate by 500 and re-do the stream test, check your logfile again for the line, rinse and repeat each time it appears.
- Once it does not appear in your logfile, re-do the test stream, this time for double the length of time duration then check your logfile again to make sure it does not appear.
- - If it appears again in your logfile, just lower your bitrate again, this time by 250 and re-do the test stream, checking the logfile again for the line.
- - If it does not appear again, you should be fine though you should re-do your test stream at the same bitrate to double check (If it reappears, just lower by 250 and it should be good after that, check again by doing another test stream to be sure)

Can you upload a screenshot of your TwitchTest results please, as well as an updated logfile after you have done the bitrate testing, for further troubleshooting if needed.
 
Top