Slowdowns and choppy images

Nobru07

New Member
Hello,
I have been using OBS with Windows 10 for a few days. At first, everything went well. I was able to capture sequences of streaming movies. Everything went well.
And then, last time, I captured several small sequences of a program. At first, it worked, then, a little later, the recording is a little choppy. Now, I just started again and I understood that if I watch the streaming, everything is fine, but if I record at the same time, the broadcast and the recording are a little choppy.
If I pause, wait 20 seconds and resume playback, the recording has less problems. Is it a question of buffer memory? of computer? What can I do to record without the stream being interrupted by these small slowdowns?
Thanks

Bonjour,
J'utilise OBS avec Windows 10 depuis quelques jours.
Au départ, tout s'est bien passé. J'ai pu capturer des séquences de films en streaming.
Tout s'est bien passé.
Et puis, la dernière fois, j'ai capturé plusieurs petites séquences d'un programme. Au début, ça marchait, puis, un peu plus tard, l'enregistrement est un peu haché.
là, je viens de recommencer et j'ai compris que si je regarde le streaming, tout va bien, mais si j'enregistre en même temps, la diffusion et l'enregistrement son un peu hachés.
Si je mets sur pause, que j'attends 20 secondes et que je remets lecture, l'enregistrement a moins de problèmes.
Est-ce une question de mémoire tampon ? d'ordinateur ? Que puis-je faire pour enregistrer sans que le flux soit entrecoupé par ces petits ralentissements ?
Merci